Ο ρόλος της Περιβαλλοντική Εκπαίδευσης

Περιβαλλοντική Ομάδα



Με το Νόμο 1982/90 άρθρο 11 παρ. 13, η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση αποτελεί τμήμα των προγραμμάτων των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ένα χρόνο αργότερα, ο νόμος επεκτείνεται και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Σκοπός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν με ειδικά προγράμματα, ώστε να συμβάλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους.


Βασικές αρχές

  • Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία
  • Προσανατολισμός στη μελέτη πρόληψης ή επίλυσης περιβαλλοντικών θεμάτων ή προβλημάτων
  • Διεπιστημονική και διαθεματική προσέγγιση του θέματος/προβλήματος
  • Άμεση δράση σε τοπικό επίπεδο με στόχο μακροχρόνια αποτελέσματα σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο
  • Ανάδειξη συνεργασίας, καλλιέργειας αξιών και δημιουργίας νέων προτύπων, στάσεων και συμπεριφορών ατόμων, ομάδων και κοινωνίας απέναντι στο περιβάλλον
  • Ίσες ευκαιρίες για την οικοδόμηση γνώσεων, ανάπτυξη δεξιοτήτων, αξιών και στάσεων που απαιτούνται για την προστασία του Περιβάλλοντος
  • Έμφαση στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών/ριών με συζήτηση-αντιπαράθεση απόψεων, έρευνα, κριτική και δημιουργική επεξεργασία και δράση
  • Εστίαση της προσοχής στην αειφόρο ανάπτυξη του περιβάλλοντος
Στόχοι
Γνωστικοί (οικοδόμηση εννοιών, κατανόηση σχέσεων/ αλληλεπιδράσεων / συνεπειών ανθρώπου -περιβάλλοντος, περιβαλλοντικών προβλημάτων, μέτρων προστασίας κτλ.)
Επιστημονικοί (εξοικείωση με την επιστημονική μεθοδολογία/έρευνα, κριτική και δημιουργική προσέγγιση θεμάτων, ανάπτυξη επιστημονικής νοοτροπίας κτλ.)
Συμμετοχικοί (εργασία σε ομάδες, ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας, σεβασμός στις διαφορετικές απόψεις, στον τρόπο ζωής, στη δημιουργική δράση κτλ.)
Κοινωνικοί (σύνδεση της σχολικής με την καθημερινή ζωή, καλλιέργεια υπευθυνότητας, ικανότητα λήψης αποφάσεων και δημιουργικής παρέμβασης κτλ.)
Αισθητικοί (δημιουργία στενής σχέσης με τη φύση με τη μεσολάβηση όλων των αισθήσεων κτλ.)
Αυτομορφωτικοί (χρήση βιβλιοθήκης, τύπου, νέων τεχνολογιών, internet κτλ.)



Στατιστικά Ιστοσελίδας

Σήμερα 353
Χθες190
Τη βδομάδα 543
Προηγούμενη βδομάδα 1354
Το μήνα 4773
Προηγούμενο μήνα 6547
Σύνολο 250393
Χρήστες 0
Επισκέπτες 65

Tο 2ο ΓΕΛ Λιβαδειάς Εξεταστικό Κέντρο 30ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Φυσικής Γενικού Λυκείου 2020 – 8ου Πανελλήνους Μαθητικού Διαγωνισμού Φυσικής Γυμνασίου 2020.

Πέμπτη, 20 Φεβρουάριος 2020

Panellinios diagonismos physikis eef 2020.pdf

Διαβάστε περισσότερα...

ΤΟ 2ο ΓΕΛ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ 34ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΧΗΜΕΙΑΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΔΑΣ ΧΗΜΕΙΑΣ 2020 .ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 2020. ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ 08:30ΠΜ

Τρίτη, 18 Φεβρουάριος 2020

34os panellinios diagonismos xhmeias .pdf

Διαβάστε περισσότερα...

Πανελλαδικές 2020: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν υποψήφιοι και εκπαιδευτικοί

Τρίτη, 11 Φεβρουάριος 2020

Πανελλαδικές 2020: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν υποψήφιοι και εκπαιδευτικοί

Διαβάστε περισσότερα...

Τα οριστικά Επιστημονικά Πεδία (ΦΕΚ) Ποιος είναι ο τρόπος υπολογισμού μορίων με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Τρίτη, 11 Φεβρουάριος 2020

Τα οριστικά Επιστημονικά Πεδία (ΦΕΚ) Ποιος είναι ο τρόπος υπολογισμού μορίων με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Διαβάστε περισσότερα...

Κατάταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Ει- σαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων στα Επι- στημονικά Πεδία του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013 (Α΄193), όπως αυτό προστέθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 100 του ν. 4610/2019 (Α΄70).

Τρίτη, 11 Φεβρουάριος 2020

Epistimonika_pedia_3.pdf

Διαβάστε περισσότερα...
 

Πρόσφατες Ενημερώσεις